Wednesday, November 12, 2008

dunia nantikan perubahan...


The whole world has been caught up in the election of America’s first black president, and Malaysia is no exception. So what is it about Barack Obama that fascinates us?




Semoga kemenangan yang diperolehi diisi dengan perubahan yang lebih positif dan baik berbanding pemerintahan lepas. Bukan sahaja rakyat Amerika menantikan perubahan daripada pemimpin baru mereka, tetapi dunia juga menginginkan demikian. Harapan dunia agar Barrack Obama mengetuai AS untuk mengkaji segera polisi dasar luarnya, terutama dalam isu yang membabitkan Timur Tengah dan dunia Islam keseluruhannya. Kami juga mengharapkan agar Obama mencari segera jalan penyelesaian untuk konflik di Palestin, Iraq, Afghanistan dan beberapa buah negara Islam yang lain. Semoga Allah memudahkan penyelesaian pada konflik yang berlaku ke atas negara-negara Islam (Timur Tengah) agar mereka juga mengecapi kenikmatan hidup seperti kita...aminn...dunia nantikan perubahan...


"Kita mahu Obama membuka 'era baru' kepada politik dunia agar tidak lagi bersikap 'kuku besi' dan 'double standard' sebagaimana rejim sebelum ini!!"

0 comments: