Tuesday, October 21, 2008

terisi sebuah kemenangan...

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah, setelah bertungkus lumus memerah tenaga dalam pilihanraya kampus (prk) kali ini di universiti tercinta, berakhir dengan suatu kemenangan yang sememangnya menggugat pihak lawan seperti PRU yang lepas. Saya sebagai wakil calon kepada Saudara Akmal Madzir, menumpang gembira atas kemenangan tersebut. Beliau berjaya mendapat undian yang tertinggi bagi Calon Umum pada prk kali ini. Namun, perlu sentiasa ingat bahawa kemenangan ini berisi berat amanah yang mesti dipikul oleh si pemenang. Selaku pelaung 'suara mahasiswa' sememangnya perlu merealisasikan segala manifesto yang telah dijanjikan.


Berikut adalah video saudara akmal dalam ucapan semasa rapat umum yang terakhir :


Kejutan terhadap pihak lawan begitu terasa kerana mereka akan membuat bantahan terhadap keputusan prk yang diumumkan secara rasmi oleh NC pada jam 7.20pm (21/10/08). Namun, apapun yang berlaku, moga Allah bersama kami..(xtawla ape yang nak derang bantahkan)..




Pengumuman rasmi keputusan PRK diumumkan oleh Naib Canselor UPSI

Pemilihan calon PRK dibuat melalui e-Voting

Walaupun sehari sebelum undian berjalan, cerita/fitnah tentang beliau telah tersebar melalui satu blog yang memang khas dicipta sempena PRK kali ini. Pada sebelah pagi hari mengundi pula, tersebar flyers di kawasan bilik kuliah tentang fitnah tersebut. Namun, dengan keberkatan difitnah, Allah mengurniakan kemenangan kepada beliau bagi memberi peluang untuk membersihkan imejnya dan sekaligus dapat membawa niat mulia mengangkat nilai2 islam di universiti yang tercinta ini..TAKBIR!!.. Selain daripada Saudara Akmal, terdapat 7 lagi sahabat pro-M berjaya menumbangkan pihak lawan, antaranya, Nur Aqilah Hanis Bt Yusoff, Arif B. Mohamad, Adriayani, Nur Hafizawati, Hanif dan Zul. Moga, pembaharuan dapat dilaksanakan seiring lantangan manifesto yang dilaungkan dan yang paling penting, semoga Islam dapat dimartabatkan semulianya di univesiti ini agar melahirkan guru-guru yang cemerlang akhlak dan akademiknya.


kalam_suci

0 comments: