Saturday, October 25, 2008

apa kata hati??


hmm..bagi siapa yang sudah tonton filem ini, pasti memahami apa luahan hati saya ini.. filem yang mantap, gandingan artis-artis terkenal seperti Raja Farah, Farid Kamil, Awie, Kak gy (Ogy) dll. Kisah cinta ala2 komedi..directornya saya xbrape kenal, Saw Teong Hin...hmm..baru jugakla di publishkan kat Malaysia tahun nie..(kalu tak silap)..

Apa yang menariknya??

Filem unggul ini mungkin menarik...bagi sesiapa yang rasa sebegitu..yang penting, bukan saya..mungkin ianya lucu dan menghiburkan hati..tp bukan hati saya..kenapa??apa yang ada dalam filem ini??

Kalau kita lihat dengan mata kasar, filem ini seperti filem2 melayu lain..kisah cinta+komedi..mungkin lucu, mungkin jiwang dll..tapi..apabila kita melihat dengan mata hati, kita akan sedih..menangis..mungkin sampai tahap meraung pabila kita melihat setiap detik babak disiarkan...Kenapa saya kata sebegitu?? Kerana AGAMA SAYA sedang dipermainkan oleh UMATNYA sendiri..dengan arahan seseorang yg bukan dari seagama dengan saya...Lihatlah dari segi pemakaian yang memang tak cukup kain mampu mengeluarkan ayat seperti 'assalamualaikum','astaghfirullah','alhamdulillah' dll..bukan saya sedih kerana dia mengucap sebegitu, tetapi dia mampu mengucap sebegitu dalam membuat kemaksiatan..Memakai tudung sebagai syarat..tp mampu memegang laki2 yang bukan muhrimnya..mampu melolong menyanyikan lagu sekuat hati..mampu menjerit demi menepati arahan director...Memakai tudung apabila digelar 'andartu'..seolah-oleh hinanya orang yang memakai tudung..siapa yg memakai tudung??bukankah umat seagama denganku?? Dengan mudah mengatakan 'g masjidla kalu nak dgr org cakap pasal haji..hormat ibuayah..hal2 baik...hmm..tak terkata...

INILAH TARAF FILEM KITA...NILAIAN YANG PALING RENDAH..SEHINA MEREKA MENGHINA AGAMA SAYA...bukan ini sahaja filem yang sebegini, malah boleh dikatakan semua filem2 sekarang berunsur sedemikian...lihat sajala REMPIT..I'M NOT SINGLE...CINTA..DLL..hanya mampu istighfar..tapi..inilah PUJAAN REMAJA SEKARANG!!IDOLA MEREKA!!ICON MEREKA!!

Apa reaksi kita??

kalam_suci

0 comments: